Peacock Ball jsou osvěžujícím zjevením na současné slovenské scéně. Se svou hudbou posluchačům dokazují, že oldskůl ještě není ani zdaleka vyčpělý a zůstávají věrni hardrockovým modelům z přelomu 60. a 70. let včetně určujícího zvuku hammondek. A co víc, s přehledem si ve svých skladbách vystačí pouze instrumentálně.

unnamedPBSkupina se dala dohromady koncem roku 2012 v Bánské Bystrici a je tvořena čtveřicí muzikantů hrajících ve složení: Andrej Kováčik (kytara), Peter Komora (hammondky), Vladimír Šipkovský (basa) a Tony Benedek (bicí), který za bicíma vystřídal Martina Mojžíše, původního bubeníka, jenž krátce po nahrávání z kapely odešel. Po demonahrávce Voices from the Deep (2013) a živém záznamu Loud and Raw (2014) přicházejí nyní Peacock Ball se svou oficiální debutovou deskou, kterou pojmenovali písmenem staroslovanské hlaholice „dz – dzělo“ neboli také Dílo.

Na debutu najdeme 6 autorských instrumentálek nabušených silnou melodikou a úderným riffováním. Rozpitvané struktury jednotlivých skladeb by asi vydaly na dosti obsáhlý text, jelikož rozmanitost spolu s nepředvídatelností jsou pro slovenské kvarteto určujícím symbolem a každá skladba v sobě nese určitá stylová překvapení.

Již úvodní našlápnutá sedmiminutovka The Renegades s mohutným nástupem divokých riffů a kvílejících hammondek nám rozkrývá klima celé nahrávky. Kompozice se nesou v klasických hardrockových postupech, které plynule přechází v progrockové tendence nebo do zvolna zasněného tempa plného technických vyhrávek v psychedelické atmosféře.

pbK vrcholům alba pak patří desetiminutový opus Voices from the Deep či lehce floydovská Dead Man. Všechny skladby mají chytlavé nosné melodie, jež jsou zdobeny zvukem hammondek, který nikdy neomrzí a hlavně energickým sólováním kytaristy Andreje Kováčika. Jeho technika hry je nejsilnější zbraní skupiny a její pódiové show – ve svých kytarových sólech neztrácí drajv a jede stále dopředu, aniž by spadl do pasti nudných kolovrátků. Nelze také přeslechnout vliv dnes již kultovních krajanů Collegium Musicum, s nimiž jsou Peacock Ball spřízněni a k jejichž odkazu se hrdě hlásí.

Zvuk nahrávky je čistý a vyvážený, přesto však neztrácí svou živelnost a nápadů mají Peacock Ball na desce tolik, že by z ní mohli mnozí čerpat inspirace pro několik alb. Jistě ne náhodou se objevil jejich živý záznam z Radia Bunker za oceánem v éteru amerického rádia WFMU. Tahle čtyřka si se svou hudbou místo na slunci zaslouží a bude zajímavé ji nadále sledovat.

Celkové hodnocení: 85%

Bandzone profil kapely

Tracklist