Existují dva důvody, proč jsem tuhle desku musel mít: Naam a The Flying Eyes. Obě kapely řadím k tomu nejlepšímu, co současný psych rock nabízí, takže od nich beru vše, co vypustí do světa.

cover[1]Hezky zpracované double LP od Heavy Psych Sounds Records nabízí hned čtyři kapely: Naam, White Hills, Black Rainbows a The Flying Eyes. Začínáme s Naam. Nejpozději od desky Vow a koncertu na Sedmičce v červnu 2013 jsem jejich člověk. Tady mě ovšem zarazili – jejich dva songy totiž stojí na base, ambientním zvuku a klávesových plochách, naopak na kytary se tentokrát vůbec nedostalo a zpěvu je tady taky maličko. Žádný průzkum nejtemnějších zákoutí uhrančivého psychedelického rocku se tentokrát nekoná, tohleto je docela jiný kafe, ale nakonec to celkem funguje. Jako kdyby Hawkwind hráli dub, haha. Možná mi to připomíná sólovou tvorbu Ala Cisnerose. Jediná škoda je, že Naam vzali jednu píseň z vlastní desky Vow. Jinak by to bylo za plný počet bodů.

Následující kraut space rockové White Hills ovšem pasuju na překvapení týdne. Alanova psychedelická snídaně pro 21. století? Ok, to asi přeháním. White Hills si v dlouhatánské písni „They´ve got blood…like you´ve got blood (alternative version)“ vystačili s jedním jediným klávesovým tónem, kolem kterého nechávají za hypnotických perkusí proplouvat desítky podivných nástrojů a samplů. Muzika skvěle pracuje a s gradující atmosférou se zarývá stále víc pod kůži. Tohle je šamanskej rituál uprostřed hustý opiový mlhy aneb dokud nejsi členem kmene, nejsi nic. Jednoduchý a přitom tak účinný! White Hills mě dostali.

Black Rainbows přicházejí v pravý čas jako příjemné osvěžení. Trio z Itálie se totiž nenechává unášet atmosférou a rovnou do vás napere s přehledem zmáknutý stoner rock. Při vší úctě je ale na hony cítit, že kapela až příliš obdivuje legendární Nebulu. Nebula sice je na odpočinku a trůn je tedy volný, ale proč poslouchat kopírku? Ačkoliv zahrané je to dobře.

To nejlepší nakonec? The Flying Eyes je kapela, kterou od desky Lowlands považuju za naprosto geniální úkaz současné psych rock scény. Na starších deskách vykrádali až příliš okatě 60s kapely a především The Doors, ale právě od Lowlands kráčejí vlastní cestou – na jednu stranu stále čpí řádným retro odérem, ale zároveň dokážou působit jako současná kapela. A přitom hrají prostě a jednoduše obyčejné písničky. Dva songy zde vnímám jako pomyslný bonus k Lowlands. Náladou totiž přesně k poslednímu albu pasují. Takže za mě super. Nechtěli by kluci prodat trochu svého talentu? Spoustě kapel by stačilo i deset deka. The Flying Eyes zkrátka nelze nemilovat.

Co říct závěrem? Naam předvedli slušný výkon, White Hills přímo překvapili, Black Rainbows si nebudu za pár dní pamatovat, za to o The Flying Eyes těžko řeknu něco špatného. Za mě dobrý!

Hodnocení 70%

Tracklist